Geoblog.pl    natropieokapi    Podróże    Na tropie okapi, czyli rowerem przez Afrykę    Morze Czarne

Morze Czarne

Bułgaria
Bułgaria, Burgas

Po chwilowej dezorientacji wszystko wraca do normy. Przejazd przez bułgarskie wsie uspokaja mnie nieco. Widzę głównie rozlatujące się rudery, masę śmieci, wychodki na zewnątrz i sporo psów, na łąkach pasą się owce, krowy, konie i kozy. W pewnym momencie rozpoczyna się teren industrialny - fabryki, zakłady, wyrobiska, kominy, ogromne silosy, elektorwnie - wygląda na to, że wszystko działa. Ciekawe czy jest to poparte argumentami ekonomicznymi czy też jeszcze relikt starego systemu? W końcu fajnie by było mieć rentowny przemysł zamiast pozamykać wszystko i zostać Indiami Europy, do których zachodnie koncerny za półdarmo outsorsują swoje co głupsze działy...

Niestety, jak tłumaczy mi Alex, host z Burgaz, wszystkie zakłady są pozamykane. Były efektywne ekonomicznie, gdy Rosja przysyłała surowce za darmo, jednak te czasy minęły.

Burgaz - odnowione, pełne życia miasto, z pięknym parkiem, ciągnącym się wzdłuż Morza Czarnego. Taki polski Sopot tylko większy i ładniejszy. Hostuje mnie małżeństwo, które akurat odesłało swoje dzieciaki do dziadków. Widać, że mają potrzebę na małą odskocznię od rzeczywistości i poczucie się o te 10 lat młodziej. Całkiem zgrabne mieszkanko, a dla podróżujących oddzielny, pięknie urządzony strych. Do tego pyszna kolacja, butelka łiskacza i czuję się jak książę.

Czas spać, gdyż jutro pedałujemy do Istambułu.